Ciasto Rafaello bez pieczenia


Ciasto idealne dla wielbicieli kokosa. Dodatkowym atutem jest prostota jego wykonania oraz brak konieczności użycie piekarnika :) Polecam 


Składniki:

* herbatniki 450 g
* 200 g miękkiego masła
* 200 g wiórek kokosowych
* 1 l mleka
* 3 łyżki mąki pszennej
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 szklanka cukru
* 1 cukier waniliowy
* 2 żółtka
* łyżeczka naturalnego olejki z migdałów ( opcjonalnie)

Przygotowanie:

Do garnuszka wlewam półtorej szklanki mleka i mieszam z mąką cukrem, cukrem waniliowym, żółtkami oraz olejkiem. Pozostałą część mleka zagotowuje. Po zagotowaniu mleka dodaje do niego mieszankę z garnuszka ( mleko rozmieszane z mąką, cukrami oraz żółtkami) cały czas mieszając. Zagotować mieszając co jakiś czas.
Po zagotowaniu masę zdjąć z ognia i przełożyć do czystej miski i ostudzić. ( dla szybszego ostudzenia można miskę włożyć do zlewu z zimną wodą).
Po wystudzeniu miksujemy masę z miękkim masłem na koniec wsypujemy 150 g wiórek kokosowych i jeszcze chwilę miksujemy do połączenia składników.
Blaszkę do pieczenia 30 x 25 wyłożyłam papierem do pieczenia. układam warstwo herbatniki i masę otrzymując trzy warstwy herbatników i 3 warstwy masy. Na koniec ciasto posypuje pozostałymi wiórkami kokosowymi i wstawiam do lodówki minimum na 3 godziny. (Ja wstawiam na całą noc). Smacznego !


          Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:









2 komentarze:

  1. Wygląda niesamowicie, muszę zrobić, chociaż trochę je odchudzę :D Zapraszam od mnie: https://feeleat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń