Babka cytrynowa


Dzisiaj zapraszam na szybką, prostą i smaczną babkę cytrynową. Idealna do kawki :) Polecam

Składniki:
( keksówka 12x30 cm)

* 3/4 szklanki mąki tortowej
* 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
* 3/4 szklanki cukru
* 1/2 szklanki oleju
* 5 jajek
* łyżeczka proszku do pieczenia
* cytryna

Lukier cytrynowy:

* pół szklanki cukru pudru
* 2 łyżki soku z cytryny

Sposób przygotowania:

Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywno. Do piany dodajemy cukier partiami cały czas miksując. Następnie również patiami cały czas miksując dodajemy żółtka, olej, sok wyciśnięty z cytryny, skórką otartą z cytryny. Na koniec dodajemy przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Miksujemy na wolnych obrotach przez chwilę do połączenia składników. Ciasto przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym piekarniku 170 stopni przez ok 35 minut lub do tzw. " suchego patyczka. Po wystudzeniu polewam lukrem.


                 Zapraszam na film z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:







Czytelnicy gotują:



15 komentarzy:

  1. Bardzo prosta i pyszna babka. Dziękuję za przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. W przepisie jest wpisany olej ale nigdzie niewidze co z nim zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Następnie również patiami cały czas miksując dodajemy żółtka, olej, sok wyciśnięty z cytryny, skórką otartą z cytryny"

      Usuń
  3. Jest w przepisie 🙂Następnie również patiami cały czas miksując dodajemy żółtka, olej, sok wyciśnięty z cytryny, skórką otartą z cytryny😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie znalazłam to czego szukałem.Babka super ,pulchna i b.smaczna dla wnuka z alergią na białko krowie. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile to jest szklanka mąki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlaczego moja babka pękła?

    OdpowiedzUsuń
  7. Kotek pilnuje, żeby się zbytnio nie przypiekła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszna! Wręcz idealna! Tylko od razu na 180 st. trzeba piec, bo jak nie to dłużej niż 35 min. Wszyscy domownicy zachwyceni, a ja z siebie dumna:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serio mąką ziemniaczana, to nie błąd?🤔
    Ja zrobiłam z tortowej całość. Jest pyszna. 😋

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszna babka. polecam przepis

    OdpowiedzUsuń