Jogurtowe ciasto z truskawkami i kruszonką


Składniki:
(szklanka 250 ml, Blaszka 32x22 cm)

Ciasto:

  1. Mąka pszenna tortowa 3 szklanki
  2. Jogurt naturalny gęsty duży kubek u mnie 330 g
  3. Olej 3/4 szklanki
  4. Cukier 3/4 szklanki
  5. Jajka 3 duże
  6. Proszek do pieczenia 2 pełne łyżeczki
  7. Truskawki 300 g
Kruszonka:
  1. Mąka pszenna tortowa 100 g
  2. Masło zimne 50 g
  3. Cukier puder 50 g
Przygotowanie:

Na początek przygotować kruszonkę. Do miski przełożyć wszystkie składniki: zimne masło, cukier oraz mąkę. Wszystko razem rozcierać przez palce do momentu powstania kruszonki. Następnie schłodzić w lodówce 30 minut.

Wszystkie składniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej.
Do miski wbijamy jajka, dodajemy jogurt, olej oraz cukier. Wszystko razem mieszamy do połączenia składników. Następnie przesiewamy partiami mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Wszystko razem wymieszać łyżką lub trzepaczką.

Ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia( 32x22 cm). Na wierzch ułożyć połówki truskawek. Na koniec posypać kruszonką.

Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni. Pieczemy do tzw. suchego patyczka ok. 40 minut. Smacznego!

Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:







Zdjęcia czytelników:











12 komentarzy:

  1. Robię podobne z malinami, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie to wygląda, naprawdę masz talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi wyszedł zakalec, a piekłam dłużej o 7 minut :-(, ogolnie cienki placek :-(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakalec czesto wychodzi gdy skladniki nie sa w temperaturze pokojowej lub gdy skladniki za dlugo sa mieszane

      Usuń
  4. czy można użyć owoców mrożonych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciasto, naprawdę smaczne, robiłam raz z truskawkami, raz z brzoskwiniami z puszki, ale najbardziej lubimy z miksem owoców takich jak truskawki z malinami i borówkami - wtedy jest troszkę kwaskowe. Dziękuję za przepis, mojej rodzinie tak bardzo zasmakowało że co kilka dni proszą, żebym je zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczemy z termoobiegiem? Środkowa półka?

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba włożyłam zbyt głęboko truskawki w ciasto bo wyszło na granicy zakalca, na pewno nie z powodu składników bo one były w temp. pokojowej i mieszane odpowiednio krótko.

    OdpowiedzUsuń