Jogurtowe ciasto ze śliwkami i cynamonową kruszonką

Składniki:
(szklanka 250 ml, Tortownica 24 cm)

  1. Mąka pszenna 3 i 1/2 szklanki
  2. Jajka 2
  3. Jogurt naturalny 400 ml
  4. Olej 1/2 szklanki
  5. Cukier szklanka
  6. Proszek do pieczenia pełna łyżeczka 
  7. Soda oczyszona 1/2 łyżeczki
  8. Śliwki 300 g
Kruszonka:
  1. Mąka pszenna 50 g
  2. Masło 25 g
  3. Cukier puder 25 g
Przygotowanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Do miski przesiewamy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia oraz sodą. W osobnej misce mieszamy cukier z jajkami, jogurtem oraz olejem. 

Do miski z suchymi składnikami wlać mokre i krótko wymieszać łyżką. Tylko do połączenia się składników.

Tortownicę o wymiarach 24 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i przelałam masę na ciasto. Następnie ułożyłam śliwki przekrojone na pół i wypestkowane. Na koniec posypałam kruszonką.
Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 i pieczemy do tzw. suchego patyczka ok 45 minut. Smacznego!


Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz