Sernik bez sera z jogurtu naturalnego


Składniki:
(tortownica 24 cm, szklanka 250 ml)

  1. Jogurt naturalny gęsty 800 ml
  2. Jajka 5
  3. Cukier 3/4 szklanki
  4. Olej 1/2 szklanki
  5. Budyń waniliowy 2
  6. Biszkopty okrągłe ok 16 szt.
Przygotowanie:

Żółtka zmiksować z cukrem na puszystą masę. Dodać olej, jogurt oraz budynie. Krótko zmiksować na wolnych obrotach do połączenia się składników. W oddzielnej misce ubić białka na sztywno i dodać do masy z żółtkami. Całość wymieszać łyżką delikatnie do połączenia się składników.

Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia a boki wysmarowałam masłem i posypałam bułką tartą. Przelewamy przygotowaną masę jogurtową. ( Masa jest dość rzadka więc blaszka musi być szczelna)

Sernik pieczemy przez godzinę w nagrzanym piekarniku do temperatury 170 stopni, następnie wyłączamy i pozostawiamy sernik z uchylonymi drzwiczkami przez 15 minut. Po tym czasie odstawiamy do całkowitego wystudzenia. ( wcześniej nie wyjmujemy z blachy). Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!


Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooka gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:

                                                             Polub mnie na Facebooku

 Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:











7 komentarzy:

  1. pyszny!!! tez kiedys podobny robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można robić w kwadratowej blaszce?

    OdpowiedzUsuń
  3. czy może być ten sernik bez biszkoptów?

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopty w serniku uzywa się żeby sernik od spodu sie nie spalił. Mozna wykorzystac inne rzeczy, naprzykład herbatniki, najlepiej pokruszone i ugniecione na płasko. Albo zrobic ciasto kruche ale to juz dodatkowa robota

    OdpowiedzUsuń
  5. ile budyń ma gram?

    OdpowiedzUsuń