Ciastka z maszynki


Składniki:
( porcja na 80 sztuk, szklanka 250 ml)

  1. Mąka pszenna 500 g
  2. Masło 100 g
  3. Cukier puder szklanka
  4. Śmietana 18% 2 łyżki
  5. Żółtka 4
  6. Proszek do pieczenia 1/2 łyżeczki
  7. Soda oczyszczona na czubek łyżeczki
  8. Smalec 2 łyżki
Przygotowanie :

Ciasto możecie przygotować w robocie kuchennym lub ręcznie. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać masło, smalec, sodę oraz proszek do pieczenia i krótko wymieszać do połączenia się składników. Na koniec dodać mąkę i dokładnie wyrobić ciasto na jednolitą masę. Ciasto powinno być elastycznie i ładnie odchodzić od rąk w razie konieczności podsypać odrobiną mąki).

Ciasto przełożyć do maszynki z końcówka do ciastek. Wycinać bezpośrednio na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec ok 15-18 minut w temperaturze 180 stopni. Piec na złoty kolor. Gotowe możecie dodatkowo polukrować lub polać rozpuszczoną czekoladą.


Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:










3 komentarze:

  1. Takiego przepisu szukałam. Te ciasteczka wyszły prawie tak samo jak mojej babci. Przypomniałam sobie smaki z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia a pozniej mama takie piekla. Wlasnie ze smalcem i maslem. Pycha kruche bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też szukałam takiego przepisu mojej mamy, ciastka są przepyszne i kruche. Znikają szybko z talerza bo są smaczne.Bardzo dziękuję za przepis. Pozdrawiam serdecznie. Maria

    OdpowiedzUsuń