Maślane ciasto z truskawkami


Składniki:
  1. Mąka pszenna 3 szklanki 
  2. Cukier 1 i 1/2 szklanki
  3. Maślanka szklanka
  4. Jajka 4
  5. Masło 150 g
  6. Sok z połowy cytryny
  7. Proszek do pieczenia 2 pełne łyżeczki
  8. Truskawki 250-300 g
Przygotowanie:

Ciasto przygotowujemy bez użycia miksera. Całość wymieszałam drewnianą łyżką. W misce wymieszać cukier z maślanką. Dodajemy kolejne składniki i po każdym ręcznie wymieszać. Dodałam kolejno jajka, sok z cytryny, przesiany proszek do pieczenia, przesianą mąkę. Gdy ciasto będzie wymieszane dodajemy roztopione i przestudzone masło i ponownie mieszamy. Na koniec dodajemy truskawki pokrojone na mniejsze kawałki i krótko mieszamy.

Ciasto przelewamy do blaszki wysmarowanej masłem i posypanej mąką. U mnie średnica 24 cm z kominem. Można użyć dowolnej formy podobnej wielkości.

Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez ok 60 minut. Gotowe polukrować lub posypać pudrem . Smacznego!


Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:







1 komentarz: