Babka marmurkowa - prosty przepis

Wszystkie składniki na babkę możecie zakupić w sklepie internetowym https://polskie-smaki.eu/
Sklep oferuje dostawę na terenie całej Polski oraz Unii Europejskiej. 
Dla klientów korzystających z abonamentu zakupowego sklep oferuje niższe ceny i koszty dostawy.
Ciesz się regularnymi zakupami bez wychodzenia z domu!

 Składniki:
( Duża keksówka lub forma z kominem minimum 24 cm)
(Szklanka 250 ml)

  1. Mąka pszenna 2 i 1/2 szklanki + 3 łyżki
  2. Jajka 5
  3. Woda gazowana szklanka
  4. Olej szklanka
  5. Cukier 1 i 1/2 szklanki
  6. Kakao 3 łyżki
  7. Proszek do pieczenia łyżeczka
Przygotowanie:

Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier cały czas mieszając. Zmniejszyć obroty miksera i dodawać żółtka. Dodać patiami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać wodę i olej. Ciasto podzielić na dwie części do jednej dodać 3 łyżki mąki, a do drugiej kakao. Krótko zmiksować do połączenia się składników.

Formę do babka nasmarować masłem i posypać bułką tartą. Jeśli używacie keksówki wystarczy papier do pieczenia. 

Ciasto wylewamy partiami raz jasną, raz ciemną i tak do skończenia dwóch mas. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 170 stopni i pieczemy ok 1 h lub do tzw. suchego patyczka.

gotową bakę posypać pudrem lub obrać polewą czekoladową. Smacznego !

Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:













1 komentarz:

  1. Babka marmurkowa to moje ulubione ciasto. Ogromnie dziękuję za przepis. Wydrukowałam go sobie. Jutro postaram się zrobić po zakupie składników. Ta moja czasami ma problem z zakalcem, ale robiłam trochę inaczej. Jutro wibruję z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń