Klopsiki na kapuście - Pyszne i błyskawiczne w przygotowaniu

 Składniki:

  1. Mięso mielone 500 g ( u mnie z indyka)
  2. Kajzerka czerstwa
  3. Jajko
  4. Cebula średnia
  5. Marchewka 2 średnie
  6. Kapusta średnia główka ok. 1 kg
  7. Sól
  8. Pieprz
  9. Woda 1/3 szklanki
  10. Mąka łyżeczka
  11. Koper 1/2 pęczku
Przygotowanie:

Bułkę namoczyć w wodzie lub mleku i odstawić na ok. 10 minut.

Mięso przełożyć do miski, dodać jajko odciętą bułkę. Doprawić solą oraz pieprzem i wymieszać na jednolitą masę. Za pomocą zwilżonych dłoni uformować niewielkie kuleczki. U mnie wyszło 20 sztuk.

Klopsiki krótko obsmażyć z dwóch stron na złoty kolor i zdjąć z patelni. 

Na tej samej patelni podsmażyć cebulę i pokrojoną marchewkę w półplasterki. ( smażę, aż marchewka będzie półmiękka). Dodaję poszatkowaną kapustę. ( jeśli jest młoda nie trzeba drobno kroić), wlewamy 1/2 szklanka wody, doprawiamy solą oraz pieprzem. Smażę 3-4 minuty, aż kapusta puści wodę i lekko "siądzie" . Po tym czasie ponownie wkładam klopsiki na patelnie, mieszam całość i duszę do miękkości kapusty ok. 15 minut. 

Dodatkowo na koniec zagęściłam mąką rozrobioną w 1/3 szklance zimnej wody.( dodanie rozrobionej mąki można pominą). Całość posypałam dużą ilością posiekanego kopru. Smacznego!

Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz