Najlepsze chrupiące frytki z cukinii - przygotuj koniecznie

 Składniki:
(szklanka 250 ml)

  1. Cukinia 600 g ( u mnie 3 małe)
  2. Jajka 2
  3. Bułka tarta szklanka ( u mnie zwykła wymieszana z panierką panko)
  4. Ser twardy 1/2 szklanki ( u mnie parmezan)
  5. Mąka pszenna 1/2 szklanki
  6. Sól 1/2 łyżeczki
  7. Pieprz 1/3 łyżeczki
  8. Czosnek granulowany lub sproszkowany łyżeczka
  9. Olej w sprayu 
Przygotowanie:

Cukinię umyć, odciąć końcówki. Małe cukinie przekroić wzdłuż po całość na 2 lub 3 części, następnie na pół i na słupki. ( zobacz film poniżej).

Przygotować trzy miseczki. Do jednej wsypać, mąką do drugiej rozmącone jajko, a w trzeciej wymieszać bułkę tartą z parmezanem i przyprawami.

Cukinie obtoczyć w mące, jajku i na końcu w panierce z bułki tartej. 

Przed samym pieczeniem frytki spryskać olejem w sprayu.

Frytki upiekłam we frytkownicy beztłuszczowej Instant Vortex Plus Clear Cook. Frytkownice nagrzewamy do temperatury 200 stopni i pieczemy 10 minut.

Frytki układam bezpośrednio na nieprzywierającą płytę z lekkimi odstępami między frytkami.

Frytki możemy upiec w tradycyjnym piekarniku w temperaturze 200 stopni przez ok. 20-25 minut. Frytki mają być miękkie w środku i chrupiące na zewnątrz.

Gotowe podajemy z ulubionymi sosami.

Frytkownica powietrzna pobiera 5 razy mniej energii elektrycznej w porównaniu z tradycyjnym piekarnikiem. Oprzędzamy czas i pieniądze. 

Wszystkich zainteresowanych odsyłam do sklepu gdzie znajdziecie więcej informacji na temat tej frytkownicy: https://www.mocsokow.pl/pl/products/instant-vortex-plus-clear-cook-703


Zapraszam was również do odwiedzania  mojego Facebooku gdzie dodaje wszystkie swoje przepisy:


Zapraszam do oglądania filmu z przygotowań oraz do subskrybowania mojego kanału:


















1 komentarz:

  1. Co roku mam tyle cukinii, że brakuje mi pomysłów co z nią robić.

    OdpowiedzUsuń